ostovaar.ir

کد خبر : ۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ - 31 July 2020
زردآلوی تازه غنی از پتاسیم است ولی قیسی محتوای بالاتری از پتاسیم نسبت به میوه تازه دارد. پتاسیم عنصر مهمی در بدن است و نقش حیاتی در متابولیسم و عملکرد بافت‌ها، ارگان‌ها و سایر سلول‌های بدن ایفا می‌کند. پتاسیم رژیمی‌ برای سلامتی قلب و حفظ فشار خون سالم ضروری است.

مواد لازم برای تهیه قیساوای قیسی

زمان آماده سازی برای قیساوای خرما 10 دقیقه بوده و

زمان پخت آن نیز 10 دقیقه است و

برای 6-4 نفر کافی است.

قیسی زرد درشت20 عدد
آب45 میلی لیتر (3 قاشق سوپخوری)
کره75 گرم (1/3 پیمانه)
زعفران دم کرده15 میلی لیتر (1 قاشق سوپخوری)

مواد لازم برای تزیین قیساوا

گردوی خرد شده120 گرم (1 پیمانه)
خلال پسته65 گرم (1/2 پیمانه)
خلال بادام بو داده110 گرم (1 پیمانه)

مراحل آماده سازی و طبخ قیساوای قیسی

  1. قیسی ها را بشویید و در صورت هسته دار بودن قیسی ها، هسته آنها را در آورید.
  2. قیسی ها را داخل تابه بریزید و آب را اضافه کنید.
  3. در تابه را بگذارید و مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد؛ سپس در تابه را بردارید تا آب مواد کشیده شود.
  4. کره آب کرده را در تابه بریزید و دو طرف قیسی ها را داخل کره تفت دهید.
  5. زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید.
  6. داخل قیسی های آماده را با خلال بادام، گردوی خردشده یا خلال پسته پر کنید.
  7. قیساوا به مدت 3 روز در ظرف در بسته و در یخچال قابل نگهداری است.
  8. با قیسی سیاه نیز به همین ترتیب می توانید قیساوا بپزید.
    تصویر

پیشنهاد سرآشپز

بهتر است بادام و گردویی گه برای تزیین استفاده می شود، روی حرارت بو داده شود؛ همچنین می توانید بادام را با یک قاشق مرباخوری زعفران دم کرده و یک قاشق سوپخوری کره، روی حرارت قرار دهید تا زعفرانی شود.

برای تهیه قیساوای قیسی، می توانید قیسی ها ار پس از پخت، با چنگال له کنید و بعد از تفت دادن در کره، زعفران را اضافه کنید؛ سپس با بادام، گردو یا پسته تزیین کنید.

منبع : ساعدنیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ترین ها
پربیننده ترین ها
پر بحث ترین ها