ostovaar.ir

کد خبر : ۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ - 05 February 2020
بدون شک یکی از بزرگترین آرزوهای تمامی زنان ، داشتن نوزادی سالم و تن درست است . به این جهت تمامی مادران سعی بر آن دارند تا عوامل موثر بر بهبود روند بارداری و نتیجه آن را مورد بررسی قرار دهند و تا جای ممکن از عوامل زیان آور دوری جویند...
الگوی غذایی روزانه زنان باردار
استوار | سلامت : بدون شک یکی از بزرگترین آرزوهای تمامی زنان ، داشتن نوزادی سالم و تن درست است . به این جهت تمامی مادران سعی بر آن دارند تا عوامل موثر بر بهبود روند بارداری و نتیجه آن را مورد بررسی قرار دهند و تا جای ممکن از عوامل زیان آور دوری جویند


1. شیر نیم تا یک لیتر در روز
2. حدود ۲۰۰ گرم پنیر
۳. گوشت گوسفند ، جوجه ، ماهی ، تخم مرغ و جگر سیاه هفته  یک بار ( یک وعده یا بیشتر )
۴. سبزی های با برگ سبز و یا سبزی های زرد ( یک وعده یا بیشتر )
۵. سیب زمینی ، انواع سبزی ، میوه به صورت مرکبات و میوه های فصل ، گوجه فرنگی ، کلم خام (دو وعده یا بیشتر )
۶. مقداری کره در هر وعده غذایی
۷. برنج و انواع حبوبات به میزان متوسط در یک وعده غذا
۸. نان سبوس دار یک برش در هر وعده غذا
۹. آب میوه تازه مانند پرتقال ، سیب ، انار و انگور
۱۰. آهن به شکل فروس سولفات
۱۱. آب معدنی دو فنجان در روز ، چای کمرنگ سه بار در روز



ویتامین D : یکی از مهمترین ویتامین های لازم هنگام بارداری است زیرا بدن انسان به وسیله این ویتامین قادر است کلسیم و فسفر را از خارج بگیرد و تبدیل به استخوان بکند . اسکلت استخوانی و دندان نوزاد در داخل رحم احتیاج به کلسیم دارد و بنابرین وجود این ویتامین برای جذب کلسیم لازم است .

ویتامین D به مقدار زیاد در روغن ماهی وجود دارد و علاوه بر آن نور آفتاب نیز منبعی طبیعی و بسیار خوب برای تولیر ویتامین D در بدن است زیرا اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید بعضی از چربیهای موجود در زیر پوست به ویتامین تبدیل می شوند و بنابراین موقع زمستان که آفتاب کم است و در بعضی از کشورها که آفتاب زیاد نیست تجویز روغن ماهی و یا ویتامین D برای زنان باردار در نیمه دوم بارداری ضروری است .



مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ترین ها
پربیننده ترین ها
پر بحث ترین ها